Mad og sukker politik

Som udgangspunkt er vi ikke sukkerforskrækkede, dvs at man gerne må kommer med kagemand, is eller små slikposer, når et barn har fødselsdag. Vi vil dog gerne have at man begrænser sig med hensyn til de søde sager. Det er ikke nødvendigt at have både og med. Mange børn er også rigtig glade for lækker frugt / grønt og boller. Flere vælger også at give mad til den ene eller begge stuer + lidt lækkerier i form muffins saltstænger, is ,frugt el. til dessert. At give formiddagsmad er også et hit. Til festlige lejligheder bager vi såmænd også kager, boller mm. Men vi begrænser de søde sager især ved vuggestuebørnene!

I hverdagen bestræber vi os på, at børnene får en sund og alsidig kost. Vi lærer børnene forskel på sundt/usundt. Madpakken og frugtposen skal derfor ikke indeholde sliklignende produkter som eksempelvis yoghurt med slik på.
Til morgenmad ønsker vi ikke en masse usunde morgenmadsprodukter, derfor tilbyder vi havregrød, havregryn og cornflakes. Vi tilbyder dog sukker, kanel, rosiner og kokos som topping. Hvis i mener jeres barn skal have andet morgenmad, må vi opfordre jer til at barnet spiser hjemmefra. Har i som forældre et barn, som endnu ikke er blevet introduceret for sukker på morgenmaden siger i til, børnene skal naturligvis ikke lære at spise sukker i institutionen.

Ligeledes er det vigtigt, at I melder ud ,hvis der er noget kost jeres barn ikke må få !

Kvong Børnehus

• kvong@kvongbornehave.dk
  • Hjørngårdsvej 1
    6800 Varde
  • Åbningstider:
  • mandag - torsdag 6.00-17.00
  • fredag 6.00-16.00

Om os

Kvong er en hyggelig lille by nord for Varde.
Vi har Privat børnehave, integreret vuggestue, aktivitetshus, dagplejemødre og meget mere.
Her på siden kan I følge med i hverdagen i Kvong Børnehus.

Generalforsamling 2024:

Sæt kryds i kalenderne torsdag d. 11.4.24

Vi afholder vores generalforsamling kl. 19.30 i Børnehuset.